Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Loading...
Αρχική Σελίδα  |  Κυβερνητικό Έργο  |  Κυβερνητικό Έργο

Κυβερνητικό Έργο

Θεσμοθετείται διαφανές πλαίσιο για την απασχόληση εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου στα υποστηρικτικά προγράμματα του ΥΠΑΝ

Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου κατοχυρώνεται θεσμικά η σταθερότητα και η αξιοκρατία στη λειτουργία των υποστηρικτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Την προώθηση της θέσπισης ειδικής νομοθεσίας που να ρυθμίζει τη διαδικασία πρόσληψης και απασχόλησης εργοδοτουμένων με σύμβαση ορισμένου χρόνου στα Υποστηρικτικά Προγράμματα που λειτουργούν στο ΥΠΑΝ, αποφάσισε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο, αποδεχόμενο σχετική πρόταση που υποβλήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.

Η απόφαση σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα εκσυγχρονισμού και θεσμικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος, ενισχύοντας τη σταθερότητα, τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα στα προγράμματα στήριξης μαθητών και ενηλίκων.

Τα υποστηρικτικά προγράμματα του ΥΠΑΝ (όπως είναι τα προγράμματα των σχολείων ΔΡΑΣΕ+) εμπλουτίζουν τη σχολική εμπειρία μέσα από δράσεις που προάγουν τη δημιουργικότητα, την ενισχυτική διδασκαλία, τον αθλητισμό, τις τέχνες, τη μουσική και το θέατρο, ενώ ταυτόχρονα ενδυναμώνουν τους μαθητές σε βασικά γνωστικά αντικείμενα.. Παράλληλα, υποστηρικτικά προγράμματα λειτουργούν και για ενήλικες με στόχο την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Μέχρι και τη σχολική χρονιά 2022–2023, οι απασχολούμενοι στα εν λόγω προγράμματα εργάζονταν με το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών. Η Κυβέρνηση, στο πλαίσιο της πολιτικής της για τερματισμό της αβεβαιότητας και δημιουργία δίκαιων συνθηκών απασχόλησης, προχώρησε τον Ιούνιο του 2023 στη μετατροπή του καθεστώτος αυτού, παρέχοντας συμβάσεις εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου για τη σχολική χρονιά 2023–2024. Έκτοτε, το Υπουργείο Παιδείας συνέχισε τη διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο τη μόνιμη και οριστική ρύθμιση του εργασιακού πλαισίου και την πλήρη παιδαγωγική αναδόμηση των υποστηρικτικών προγραμμάτων του ΥΠΑΝ, ώστε αυτά να αξιολογούνται με βάση τα αποτελέσματά τους, την προστιθέμενη αξία τους και τη σχέση κόστους–οφέλους. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση μεταξύ 10 Δεκεμβρίου 2024 και 11 Ιανουαρίου 2025, πριν σταλεί στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνικό έλεγχο.

Μετά την ολοκλήρωση της νομοτεχνικής επεξεργασίας, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την έγκριση του νομοσχεδίου και όπως εξουσιοδοτήσει την ΥΠΑΝ να το καταθέσει στη Βουλή των Αντιπροσώπων.

Η εν λόγω απόφαση επαναβεβαιώνει τη βούληση και την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης για ένα δίκαιο, σύγχρονο και ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, που στηρίζει όχι μόνο τη γνώση, αλλά και τους ανθρώπους που την υπηρετούν.

ΣΧΕΤΙΚΑ